דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היזהרו מפגיעה בשלדת הרכב 

מאת    [ 01/05/2012 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 6375 פעמים ]

פגיעות ברכב, הן כבד והן קל יכולות להיות בעלות משמעות ומשקל רב יותר בבואכם לקנות רכב. על כן, חשוב מאוד להכיר את החלקים השונים וההשפעה המכרעת שיש לתאונות ופגיעות על ערך הרכב, וחשוב עוד יותר , לבדוק את הרכב על ידי מומחה.

 

רכב פרטי, ורכב כבד - קימות שתי סוגי שלדות: שלדת סולם ושלדת מרכוב אחוד.

1)שלדת סולם המכונה גם בשם שאסי

שלדה זו מורכבת משתי קורות אורך וכמה קורות רוחב. שלדה זאת נמצאת בשימוש בכלי רכב כבדים כגון: משאיות, אוטובוסים, כלי רכב הנוסעים בשטח כמו ג'יפים 4X4 מסוג (לנד רובר, גיפ סופה ,ג'יפים מסוג טויוטה לנד קרוזר , ניסן טרנו וניסן פטרול ).

מרכב השלדה זו בנוי בצורה הבאה:

על קורות הרוחב מלפנים מורכבים מתחת קפיצים עלים קדמיים ותחת קורות הרוחב קפיצים אחוריים. סרן קדמי, סרן אחורי,ומעל המנוע תיבת הילוכים ותיבת העברה ומעל בודי המחובר בתושבות ובברגים.

2)שלדת מרכב אחוד השלדה או בשמה האחר חסר שילדה

בנוים כלי רכב פרטיים מודרניים וגם כמה מרכבי השטח החדישים כמו (מציבושי פגרו מסוג קינג) כל החלקים המרכיבים את מרכב הרכב במגוון חלקים המחוברים ויצרים מיקשה אחת.

מבנה שלדה זאת:

בשלדה זו מחוברים: קפיצים ובולמים המחוברים בתושבות לגוף המרכב, גם שימשה קדמית ואחורית ברכב מחזקות את הבודי .

 

טעות ביסודה, היא שכלי רכב המודרניים הנפגעים מכול תאונה קלה מעל ל40 50 קמ"ש נפגעים במגן הקדמי או האחורי, גם קצה שלדה פח חזית מולחם או פח אחורי. אך תאונות אלה והפגיעה בתאונת שאסי, בעלות משמעות רב. ברכב משומש צריכים להתייחס ולהיזהר מפגיעות שלדה עמוקות יותר. כמו: פגיעות בשלדה המרכב מעבר לציר האופנים או פגיעה בחלקי המרכב כמו כנפיים אחוריות שהן חלק מרכב הרכב חלקים כמו עמודים קדמיים (מתחת השמשה הקדמית בין דלת הקדמית לכנף הקדמית ניקרא עמוד קדמי ובין שתי הדלתות עמוד אמצעי מרכזי עמוד אחורי הוא החלק האחורי של הכנף האחורית )

כמו כן, פגיעות בגג הרכב הן פגיעות חמורות. בפגיעות מהסוגים אלה ,חשוב להיזהר ולתת משקבל רב בבדיקה, ובעריכת בדיקה רכב לפני קניה. לכן היזהרו! ואת חומרת הליקויים משמעותן יש לתרגם למונחים כספיים אך ורק אצל "שמאי על גלגלים"

בפגיעות מסוג של שלדה סולם הפגיעות יותר קלות. מעיכות בקורות אורך או מעיכות בגחון מסלעים ברכב 4X4 (פגיעות במשאיות או אוטובוסים ) ,פגיעות של סדקים בשלדות בחיבור לקפיצים, או בנקודות ריתוך של קורות הרוחב (עייפות החומר או עומס יתר )אך אין אלו פגיעות כתוצאה מתאונות.

בכול שאלות בנושאים טכניים ברכב או בנושאים הקשורים ברכב התייעצו עמנו  "שמאי על גלגלים"
התייעצו איתנו בחינם!

כל שימוש במידע ואו נזק או הפסד הנגרם כתוצאה מכך הינו באחריות המשתמשת בלבד!

מתתיהו בשארי - שמאי רכב מוסמך

שמאי על גלגלים

טלפון: 1-800-202-770

 

מתתיהו בשארי - שמאי רכב לבדיקת רכבים לפני קניה טלפון: 054-5242484 מייל: info@car-test.co.il אתר: http://www.car-test.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב